Kurumsal Haberler

Kızılay ve Türk Telekom'dan Abonelikli Bağış Sistemi

04/11/2019 PAYLAŞ:



Yardım çalışmalarını hayırseverlerden aldığı güçle gerçekleştiren Türk Kızılay, yenilikçi ve örnek uygulamalarıyla da bağış yapma kolaylığı sağlıyor. Türk Kızılay, bu kapsamda bağış yapmayı unutmak istemeyen hayırseverler ve bağışın sürekliliğini sağlamak için “Düzenli SMS Bağış Sistemi”ni hayata geçirdi. Türk Kızılay ile Türk Telekom ortaklığında hayata geçirilen ve Türkiye’de bir ilke imza atılan sistemle 3965 (DÜZENLİ) numarasına tek bir SMS göndererek düzenli bağışçı olunabiliyor.
 
151 yıldır hiçbir ayrım gözetmeden tüm ihtiyaç sahiplerine yardım ulaştıran Türk Kızılay, yapılan bağışların sürekliliğini desteklemek için kullanıcının cep telefonu üzerinden bağış yapabilmesini kolaylaştıran Abonelikli/Düzenli SMS Bağış Sistemi’ni Türk Telekom’la birlikte Türkiye’de devreye soktu. Yeni işbirliğiyle Kızılay’a düzenli aralıklarla bağışta bulunmak isteyen Türk Telekom kullanıcıları tek bir SMS göndererek sisteme abone olabilecek. Bağış miktarı olan 10 TL her ay otomatik olarak faturaya eklenecek ya da abonenin bakiyesinden düşülecek.
 
Eşi benzeri yok
 
Türk Kızılay’a cep telefonu üzerinden yapılan bağışları belirli aralıklarda otomatik bir şekilde yineleyen bu sistemin sunduğu kolaylıklardan faydalanabilmek için, kullanıcının yapması gereken sadece 3965 numarasına DÜZENLİ yazıp bir SMS göndermek. Türkiye’de benzeri olmayan bu sisteme tek bir SMS ile abone olan kullanıcı, abonelik süresi boyunca her ay düzenli bir şekilde 10 TL bağışta bulunabilecek. Türk Kızılay’a yapılan bağış miktarı, kullanıcının faturasına yansıtılacak ya da bakiyesinden düşülecek ve kullanıcı dilediği zaman 3965'e İPTAL yazıp SMS göndererek abonelikten çıkabilecek.
 
“Bu örnek davranışın diğer şirketlere de hızla yayılacağını umuyorum”
 
İnsani yardım kuruluşlarının en büyük sorunlarından birisinin de sürekliliği olan bir gelire sahip olunamaması olduğunu dile getiren Türk Kızılay Genel Başkanı Dr. Kerem Kınık, “Hayırsever milletimiz bir felaket anında elbette yanımızdaki yerini hızla alıyor ancak bağışların daha çok bir felakete bağlı gelişmesi, yardım kuruluşlarını plan yapmaktan ve sosyal destekleri yıl içine yaymaktan alıkoyuyor. Bu anlamda Türk Telekom’la işbirliği yaparak attığımız adım, Kızılay’ın büyük bir sorununa çözüm üretecek bir adım. Tük Telekom her zaman Kızılay’ın yanında olmuştur. Tek amacının daha fazla kâr olmadığını her durumda göstermiştir. Bu örnek davranışın diğer şirketlere de hızla yayılacağını umuyor, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu.
 
“Yardıma muhtaç insanlara kolaylıkla destek verilebilecek”
 
Abonelikli Bağış Sistemi ile Türk Kızılay’a yapılan bağışların istikrarlılığında ve bu bağışların miktarında bir artış beklediklerini belirten Türk Telekom CEO’su Ümit Önal ise, “Özellikle doğal afet ve terör saldırıları gibi durumlarda, Ramazan Bayramı ya da Kurban Bayramı gibi dönemlerde yapılan bağışların tam anlamıyla etkili olabilmesi için bu yardımların yıl boyunca devam etmesi gerekiyor. Türk Kızılay ile olan işbirliğimizin meyvesi Abonelikli Bağış Sistemi sayesinde, düzenli bağış yapan müşterilerimiz her bağışta teker teker SMS göndermek zorunda kalmayacak; tek bir SMS ile düzenli bağışçı olabilecek ve böylelikle, yardıma muhtaç insanlara kolaylıkla yıl boyunca destek verebilecekler. Yurtiçinde ve yurtdışında yardıma muhtaç insanlara yapılan yardımları büyük ölçüde arttıracak böylesine anlamlı bir hizmeti Kızılay Haftası’nda hayata geçirmiş olmaktan da büyük mutluluk duyuyoruz” dedi.